Morska Stocznia Remontowa Gryfia kontynuuje współpracę z największym polskim armatorem - Polską Żeglugą Morską. Na początku grudnia na remont do największego doku remontówki - nr 5, wpłynął masowiec Polesie. Jednostka przejdzie w Szczecinie remont klasowy.
Klasowy przegląd
MS Polesie należy do serii masowców wybudowanych dla PŻM przez chińską stocznię Xingang. Został ochrzczony w 2010 r. Jest to masowiec typu handy-size, wyposażony w cztery dźwigi pokładowe pięć ładowni, w których może przewozić ponad 37 tys. ton rudy węgla, nawozów, ziarna lub innych ładunków masowych.
Nowoczesna konstrukcja statku odpowiada najnowszym przepisom Międzynarodowej Organizacji Morza oraz towarzystw klasyfikacyjnych. W lutym 2014 r. statek przeszedł poważny sztorm na północnym Atlantyku.
Kolejna jednostka PŻM w doku Gryfii
- Polesie to szósta jednostka w tym roku, która przejdzie remont w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - informuje Krzysztog Gogol, doradca dyrektora naczelnego PŻM. W marcu stocznia remontowała masowiec Mazowsze. Dwa miesiące później na szczeciński dok trafił masowiec Juno, natomiast w czerwcu i w sierpniu odbyły się remonty kolejnych statków Polskiej Żeglugi Morskiej. Były to Isolda, Pilica oraz masowiec Orla.
Remontują w polskich stoczniach
Krzysztof Gogol podkreśla, że armator w tym roku remontował swoje jednostki wyłącznie w polskich stoczniach. Najczęściej była to Gryfia, ale statki PŻM były remontowane także w dokach Stoczni Remontowej Nauta oraz w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Szczeciński armator dysponuje obecnie flotą 68 jednostek. Średnia wieku statków jest bardzo korzystna i wynosi zlewdwie 8,5 roku. W całej grupie PŻM zatrudnienie znajduje 3,5 tys. osób. Około 2,7 tys. pracuje na morzu. Dla szczecińskiej remontówki to bardzo poważny partner.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?