W ogłoszeniu o konsultacjach społecznych czytamy, że opinie mieszkańców nie będą wiążące dla miasta. Ale naszym zdaniem warto, jednak zgłaszać uwagi dotyczące koncepcji zagospodarowania terenu dla realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa ulicy Portowej” w zakresie budowy ciągu pieszo – rowerowego w ciągu drogi krajowej nr 21 na odcinku od ulicy Wernera do granic administracyjnych miasta Słupska z gm. Słupsk. Na zdanie słupszczan czeka Zarządu Infrastruktury Miejskiej.
- Dla ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż odcinka ulicy Portowej mającego kategorię drogi krajowej (od ronda przy ringu do granicy miasta) w roku bieżącym opracowujemy dokumentację techniczną, która aktualnie jest konsultowana, natomiast budowa planowana jest na rok 2022 - tłumaczy Tomasz Orłowski, wicedyrektor ZIM.
Odcinek między ulicą Johannesa Wernera do granic miasta to pierwszy fragment tej rowerowej inwestycji. W przyszłym roku na odcinku ulicy Portowej stanowiącym drogę gminną, a więc od wiaduktu kolejowego do ronda przy ringu planowana jest budowa zarówno chodnika, jak i ciągu rowerowego. - W przyszłym roku planujemy opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka, tak aby w roku kolejnym możliwe było zrealizowanie prac budowlanych - tłumaczy dyrektor.
Założenie jest takie, aby w okresie dwóch lat i zanim powstanie ciąg pieszo-rowerowy budowany w ramach przebudowy drogi DK21 miasto wykonało inwestycje na Portowej.
Ciąg bitumiczny w granicach miasta będzie o takich samych parametrach jak ten zaplanowany przez GDDKiA na odcinku pozamiejskim, czyli o szerokości trzech metrów. Będzie więc możliwe bezpieczne pokonanie drogi Słupsk - Ustka na rowerze, także w granicach miasta na wylocie w kierunku Ustki.
Cieszyć się z tego będą rowerzyści i mieszkańcy pobliskich domów, którzy od lat zwracali uwagę, że po wybudowaniu ringu, ścieżka rowerowa kończy się tak, że... jest bardzo niebezpiecznie, gdyż rowerzyści wyjeżdżają wprost na drogę, która w tym miejscu jest zwężona.
Przypomnijmy, że zaczęła się już przebudowa drogi Słupsk - Ustka. Firma COLAS Polska na wykonanie zadania ma 17 miesięcy roboczych. Z umowy wynika jednak, że prace mogą zostać przerwane zimą, ale muszą być wykonane w ciągu 20 miesięcy. Jak zapewnił inwestor, w tym czasie na trasie będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Jedynie w trakcie budowy mostu we Włynkówku (stary zostanie rozebrany) zostanie wyznaczony objazd.
Zakres rozbudowy dotyczy 13-kilometrowego odcinka DK 21 (od ulicy Handlowej w Słupsku do ronda w Ustce. Zostanie wykonana nowa konstrukcja jezdni wraz z korektą łuków poziomych i pionowych, przebudowa skrzyżowań, w tym budowa czterech rond (nie licząc istniejącego już w Ustce) i montaż sygnalizacji świetlnej.
Na całej długości powstanie ciąg pieszo–rowerowy wraz z miejscami do odpoczynku dla użytkowników, a na niektórych odcinkach po obu stronach jezdni. Powstaną nowe chodniki, drogi serwisowe i zatoki dla autobusów oraz miejsca do kontroli pojazdów przez policję i Inspekcję Transportu Drogowego. We Włynkówku nowy most zastąpi starą przeprawę, zbudowane zostaną też trzy przepusty. W miejscach najbardziej narażonych na hałas zamontowane zostaną ekrany.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?